free counters counter www.com2.gr

Στον επόμενο τόνο η ώρα θα είναι

Παρασκευή 26 Νοεμβρίου 2010

Τα νησιά πληρώνουν τα «σπασμένα» της ακτοπλοΐας

25/11/10 18:50
Περισσότερες από τρεις ώρες συνεδρίασης χρειάστηκαν οι συνδικαλιστές της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, δυστυχώς όμως για τους νησιώτες, αποφάσισαν νέα 48ωρη απεργιακή κινητοποίηση με αποτέλεσμα να οδηγούνται στις χωματερές τόνοι από οπωροκηπευτικά κυρίως της Κρήτης που προορίζονταν είτε για την αγορά της Κεντρικής Ελλάδας, είτε για εξαγωγές.

Μέσα σε έντονο κλίμα αντεγκλήσεων, τα μέλη εκτελεστικής επιτροπής της Πανελλήνιας Ναυτικής Ομοσπονδίας, έβαλαν ένα ακόμα λιθαράκι στους φόβους που εκφράστηκαν από διάφορες πλευρές, ότι η απεργία δεν θα λυθεί σύντομα.

Σύμφωνα με πληροφορίες οι προσκείμενοι στο ΠΑΜΕ συνδικαλιστές ζήτησαν να επεκταθεί η απεργία σε όλα τα πλοία, ακόμα και σ’ εκείνα των οποίων οι Ενώσεις που υπέγραψαν Σ. Σ. Εργασίας με αυξήσεις έως και 2%.

Η πρόταση αυτή απορρίφθηκε μέσα σε έντονο κλίμα από την πλειοψηφία ενώ μεγάλη ένταση προκλήθηκε επίσης και όταν τέθηκε στο τραπέζι το ενδεχόμενο της αποδοχής «προσωρινής ειδικής σύμβασης» για τις εταιρίες εκείνες οι οποίες αποδέχονται την αύξηση του 2% υπό την προϋπόθεση ότι αυτές οι μονομερείς συμβάσεις θα συμπεριληφθούν στην τελική Σ.Σ.Εργασίας

Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες εκτός από την Attica Group ανάλογες συμφωνίες επιθυμούν να συνάψουν δύο ακόμα μεγάλες εταιρίες.

Στο μεταξύ στο εξωτερικό βρίσκεται ο Υπουργός Θαλασσίων Υποθέσεων, Νήσων και Αλιείας Γιάννης Διαμαντίδης με αποτέλεσμα οι όποιες «παρεμβάσεις» να γίνονται δια …αντιπροσώπων.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο κ. Διαμαντίδης έδωσε οδηγίες στην υφυπουργό κυρία Ελπίδα Τσουρή να παρακολουθεί το θέμα, ωστόσο παράγοντες του υπουργείου δηλώνουν ότι ο υπουργός δεν έχει καμία αρμοδιότητα για να εμπλακεί στην μεταξύ της Π.Ν.Ο. και Ε.Ε.Ν. διένεξη.

Παράλληλα πηγές του υπουργείου υποστηρίζουν, ότι εάν η Ε.Ε.Ν. ικανοποιήσει το αίτημα της Π.Ν.Ο., τότε ο Υπουργός θα προχωρήσει στην αφαίρεση των αχθοφορικών τελών, που επιβαρύνουν τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια.

Αρνείται – σύμφωνα με τις ίδιες πηγές – ο κ. Διαμαντίδης να προηγηθεί με την κατάργηση όλων ή μέρους από τις «υπέρ τρίτων» εισφορές, θεωρώντας ότι αμέσως μετά οι επιχειρηματίες θα συνεχίσουν την αδιάλλακτη στάση τους και θα ζητήσουν περαιτέρω διευκολύνσεις.

Μάλιστα πηγή του Υ.Θ.Υ.Ν.ΑΛ, σημείωσε ότι ακόμα και για την αύξηση του 2% υπέρ της οποίας τάσσεται ο Υπουργός, υπήρξε αντίδραση από πλευράς του Υπουργού Οικονομίας Γ. Παπακωνσταντίνου.

Πάντως από πλευράς των συνδικαλιστών εκφράζεται μεγάλη απογοήτευση για την αδύναμη – όπως τη χαρακτηρίζουν - στάση του Υπουργού, θεωρώντας ότι όφειλε να δείξει πυγμή υποχρεώνοντας τον κ. Βεντούρη να αποδεχθεί το αίτημα της Π.Ν.Ο.

«Ινκόγκνιτο» στο Λονδίνο

Αξίζει να σημειωθεί ότι ο για το ταξίδι του Υπουργού δεν έγινε καμία ανακοίνωση αν και διάφορα άτομα του Υπουργείου διαρρέουν «πληροφορίες» ότι ο κ. Διαμαντίδης θα συναντηθεί με «κάποιους» εφοπλιστές, με τον Γενικό Γραμματέα του ΙΜΟ Ευθύμιο Μητρόπουλο καθώς και με τον ομόλογό του Βρετανό Υπουργό.

Βολές Βεντούρη

Μόλις έγινε γνωστή η νέα απόφαση της Π.Ν.Ο. για παράταση της απεργίας, ο πρόεδρος της Ε.Ε.Ν. Απόστολος Βεντούρης εξέδωσε ανακοίνωση με την οποία χαρακτηρίζει «επικίνδυνο» τον ρόλο της Ομοσπονδίας, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Η σημερινή ανακοίνωση της Π.Ν.Ο. περί συνέχισης της απεργίας για ακόμη 48 ώρες αποδεικνύει ότι η εμμονή της Π.Ν.Ο. να μην δέχεται την πρότασή μας για συζήτηση των προβλημάτων που θα βγάλουν αμφοτέρους (Π.Ν.Ο. και Ε.Ε.Ν.) από την κρίση είναι επικίνδυνη».

Στη συνέχεια ο κ. Βεντούρης αναφέρεται στις αυξήσεις 5% (2007), 6% (2008), 4,1% (2009) ενώ ανέφερε και μεμονωμένα επιδόματα που λαμβάνουν διάφορες ειδικότητες της ναυτεργασίας επιμένοντας ότι οι Έλληνες ναυτεργάτες είναι η πλέον ακριβοπληρωμένοι της Ευρώπης.

Ο κ. Βεντούρης αναφέρει επίσης ότι «Η χρεοκοπία των ακτοπλοϊκών εταιριών πορεύεται σιγά αλλά σταθερά στον δρόμο της ολοκληρωτικής καταστροφής και τότε οι Έλληνες ναυτικοί θα μείνουν πραγματικά άνεργοι για πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα. Αλλά, προσθέτει, σε αυτό το απευκταίο αποτέλεσμα θα τους έχουν οδηγήσει οι άστοχες επιλογές της Π.Ν.Ο.».

Στην ίδια ανακοίνωση ο πρόεδρος της ΕΕΝ υποστηρίζει: «Η Π.Ν.Ο. ενδιαφέρεται όπως πράττει επί σειρά ετών αποκλειστικά και μόνο για αυξήσεις σε μισθούς, επιδόματα και δώρα αδιαφορώντας εάν οι υπογράφοντες (Ε.Ε.Ν.) την Σ. Σ. Εργασίας θα έχουν χρήματα για να τιμήσουν την υπογραφή τους, απλά επιδιώκουν να γνωστοποιήσουν ένα ποσοστό αύξησης στους ναυτικούς δικαιολογώντας έτσι την «θέση» τους ενώ τους είναι γνωστό ότι καταδικάζουν με επιβάρυνση τόσο τον κρατικό προϋπολογισμό όσο και το ακτοπλοϊκό εισιτήριο το οποίο θα ακριβύνει αφού το κόστος δεν μπορεί να συμπιεσθεί περαιτέρω.

Χαμένοι δυστυχώς θα είναι όλοι νησιώτες, ταξιδιώτες, πλοιοκτήτες και ναυτικοί και εκείνος που ξεχειλίζει το ποτήρι είναι η Π.Ν.Ο. με τις αδικαιολόγητες ενέργειες επιμονής της σε χορήγηση αυξήσεων».

Στο μεταξύ εντείνονται οι ανησυχίες των παραγωγών κυρίως της Κρήτης, καθώς αρκετοί τόνοι ευπαθών προϊόντων παραμένουν στα κρητικά λιμάνια από την προηγούμενη Τρίτη και σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις, κανένα πλοίο δεν πρόκειται να ταξιδέψει τουλάχιστον μέχρι και το πρωί της ερχόμενης Κυριακής.

Κανείς επίσης δεν αποκλείει το ενδεχόμενο της περαιτέρω κλιμάκωσης των ναυτεργατικών κινητοποιήσεων καθώς από πλευράς της Ένωσης Επιχειρήσεων Ναυτιλίας δεν διαφαίνεται καμία πρόθεση υποχώρησης.

Υπενθυμίζεται ότι η Π.Ν.Ο. διεκδικεί την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας για το 2010 με αύξηση 2% ενώ οι εκπρόσωποι των Ακτοπλοϊκών εταιριών - οι οποίοι ξεκίνησαν από το 0% και μείωση των επιδομάτων κατά 10% - εκφράζουν πρόθεση αποδοχής αύξησης όχι μεγαλύτερης του 0,5%.

Η Attica Group

Από πλευράς της Attica Group ασκήθηκαν έντονες πιέσεις στην Π.Ν.Ο. προκειμένου να υπογραφεί μεταξύ τους έστω ένα μνημόνιο καθώς η εταιρία συντάσσεται με τον ΣΕΕΝ που ήδη υπέγραψε Σ.Σ.Εργασίας με αύξηση 2%.

Προηγήθηκε μάλιστα επιστολή της Attica προς την Π.Ν.Ο. με την οποία ζητούνταν η άμεση υπογραφή Σ.Σ.Εργασίας μεμονωμένα με την εταιρία και με αύξηση ύψους 2%.

Στην επιστολή αναφέρονταν μεταξύ άλλων και τα ακόλουθα: «Άποψή μας είναι ότι η υπογραφή Σ.Σ.Εργασίας εργασίας στην ακτοπλοΐα είναι εύλογη απαίτηση των Ελλήνων ναυτικών και είναι απαραίτητη η όσο το δυνατόν συντομότερη ολοκλήρωσή της.

Για την ισότιμη μεταχείριση των πληρωμάτων του Ομίλου μας και την αποφυγή διακριτικής μεταχείρισης ανάμεσά τους, χορηγήσαμε ήδη και στα πληρώματα των ακτοπλοϊκών μας πλοίων την ίδια αύξηση που συμφωνήθηκε με τη Σ.Σ.Εργασίας για τα πληρώματα της Αδριατικής, ύψους 2%, την οποία θεωρήσαμε δίκαιη και εύλογη.

Η τρέχουσα διαπραγματευτική γραμμή της Ε.Ε.Ν., στην οποία δεν μετέχουμε και δεν μας εκπροσωπεί, μας βρίσκει αντίθετους καθώς θεωρούμε ότι οδηγεί σε αδιέξοδα.

Θεωρώντας την εργασιακή ειρήνη προτεραιότητα, καλούμε την Π.Ν.Ο. στην άμεση υπογραφή συλλογικής σύμβασης με την εταιρεία μας και για τα πληρώματα ακτοπλοΐας που απασχολεί ο Όμιλός μας».

Απάντηση Βεντούρη

Στην πιο πάνω επιστολή απάντησε ο πρόεδρος της Ένωσης Επιχειρηματιών Ακτοπλοΐας Απόστολος Βεντούρης στην οποία χρεώνει την τακτική του «διαίρει και βασίλευε» προσθέτοντας: H Attica group θέλησε να μας υπενθυμίσει με την ανακοίνωσή της την δυνατότητά της να ισοπεδώνει για πρώτη φορά τις διακριτές αρμοδιότητες των Ενώσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας από συστάσεως των δύο Ενώσεων (ΣΕΕΝ και Ε.Ε.Ν.), αρμοδιότητες που σεβάστηκε η Π.Ν.Ο. και το Υπουργείο.

Η πρόσκληση της Attica group προς την Π.Ν.Ο. για άμεση υπογραφή συλλογικής σύμβασης για τα πληρώματα της ακτοπλοΐας που απασχολεί ο όμιλός τους εάν τελεσφορήσει θα είναι η πρώτη υπογραφή «εταιρικής σύμβασης» μάλιστα ΠΟΛΥ ΠΡΟ της νομοθέτησής τους από την Κυβέρνηση, καταργώντας έτσι στην πράξη όλες τις Σ.Σ.Ε.»

Τέλος ο κ. Βεντούρης προσθέτει: «Η Ε.Ε.Ν. δεν δέχεται υποδείξεις από μη μέλος της όταν μάλιστα αυτό θεωρείται «ρίψασπις» κατά την πρώτη ατυχή τότε διαφωνία του με ολόκληρη την πλειοψηφία των συναδέλφων του – μελών του Ε.Ε.Ν., λόγω μάλιστα της ένοχης γνωστής αιτίας αποχώρησής του».

Και καταλήγει: «Κύριοι της Attica group όσο «γαλαντόμοι» κι αν επιθυμείτε να χαρακτηρίσετε εαυτούς εμείς ως Ε.Ε.Ν. και μνήμη και κρίση διαθέτουμε γι αυτό μην υποτιμάτε τον ευρύτερο ναυτιλιακό χώρο της Ελλάδος, αφού είναι γνωστό ότι ουδείς σας καταργεί το δικαίωμα να καταβάλετε πραγματικές αποδοχές υπεράνω της ΣΣΕ και σε ποσοστό ακόμη μεγαλύτερο του 2%.

Τα σημερινά δημοσιεύματα στον τύπο για την MIG αιτιολογούν πλήρως τον τίτλο του παρόντος δελτίου τύπου μας».

Ριπές… και στο ΚΚΕ

Απάντηση όμως ο κ. Βεντούρης έδωσε και στο ΚΚΕ το οποίο είχε νωρίτερα εκδώσει σκληρή κατά της ΕΕΝ ανακοίνωση. Στην απάντησή του ο κ. Βεντούρης αναφέρει μεταξύ άλλων: «Η Ένωσή μας δεν είναι πολιτική και δεν πρέπει ούτε μπορεί να εμπλακεί σε πολιτική αντιπαράθεση, επίσης όμως δεν πρέπει και δεν μπορεί να ανεχθεί συκοφαντίες, βαρύτατους χαρακτηρισμούς και αστήρικτες κατηγορίες που φανερώνουν έλλειψη επιχειρημάτων και ύπαρξη αγωνίας και πανικού.

Καλούμε το Κ.Κ.Ε. να αναγνωρίσει το ολίσθημά του και να ανακαλέσει το δελτίο τύπου αυτό, άλλως να αναζητήσει στον δικό του χώρο και στο δικό του παρελθόν τα περί στυγνής εκμετάλλευσης συνανθρώπων, εκβιαστών, ληστών και μαζικών εγκλημάτων. Είμαστε σίγουροι ότι θα βρει πλούσιο υλικό».
(Πηγή: www.Theseanation.gr )

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου